Search

SALAM MAAL HIJRAH

memang aku agak ketinggalan jika menggunakan tajuk entry tp ini la yang terbaik walaupun tajuk ni da basi. ini salam Maal Hijrah kepada semua yang beragama islam dan mengaku dirinya islam, dan bukan hanya islam pada i/c.

sebenarnya aku pun tak tahu apa nak bagi tajuk pada entry ni.. entry sebelum ni aku de bagitahu aku sekarang telah bekerja setelah habis belajar pada last Nov this year.
keaddictpan aku nak menulis blog selepas bergelar pekerja sangat berkurang tetapi bertukar kepada keaddicpan aku membaca blog blogger2 lain and mostly im just be a silent reader.

act bagi aku membaca blog orang adalah terapi yang agak jika anda tension. sebab di alam maya ini kita boleh membaca pelbagai kisah suka duka bercampur gembira samaada yang direka atau sebuah kisah benar yang sebenar-benarnya terjadi dan tidak ditokok tambah.

Perkerja aku sekarang memang serasi dengan bidang aku semasa di u. tetapi tersangat lah yang x boleh blah aku tidak lah berapa serasi bekerja disini tp naseb baek staff2 kat cni ok. setiap semasa di opis atau selepas balik kerja aku akan merungut kepada kawan2 atau keluarga tentang masalah ini dan hari ini genap la sebulan aku bekerja di sini. dan jika aku merungut mereka semua tidak la menyokong malahan mengatakan aku tidak boleh menerima cabaran dan ini la sebahagian cabaran yang akan dihadapi semasa bekerja. tak perlu aku cerita kan di sini apa masalahnya. dan korang buat la andaian sendiri jika masih ingin tahu apa masalahnya. dan ini la sbbnya knpe aku malas menulis blog sbb aku asyik memikirkan perkara yang sama setiap hari...

sempena maal hijrah hopefully aku akan membuat penhijrahan yang lebih baik tahun ini. dan macam biasa la kalau aku senaraikan azam mmg x blh blah la. and tak thu la brp je yang tercapai. dan tahun ni aku tidak mahu menyenaikan azam lagi. dan hanya mahu mengikut rentak arus semasa dan bergerak mengikutnya.

dan sebagai hambaNYA aku harap tahun ini pahala dan amalan yang aku lakukan lebih berganda dari tahun suda.

suda2 la 2.

ps: jika aku berterus begini, aku tidak menjadi aku lagi
: apa azam korang tahun ni
: sekarang susah tol nak cr kerja

1 comments:

fara said...

Sama2 kite brubah menjadi lebey baik dr semlm!
Salam Maal Hijrah Ayunik! :)

Post a Comment

kata-kata korang

Blog Widget by LinkWithin